Skip to main content

Målgruppe i Analytics

Jeg hedder Mikkel og jeg er PPC og SEO manager hos River Online. I dag drejer Ugens Tip sig om, hvordan du kommer tættere på dine kunder i Analytics. Der er 3 faktorer, som jeg foreslår, at du har styr på i forhold til at kende dine kunder bedst muligt. Hvis du går ind under målgruppe i venstre side derefter oversigt og teknologi. Her skal du vælger browser og OS, når du gør det, er der 2 faktorer, som er ret interessant i forhold til din konvertering og i forhold til din brugerflade, som brugerne ser den. Vi starter med operativsystem, her får du en oversigt over, hvilke styresystemer som dine brugere anvender, og det som er interessant for dig er selvfølgelig, om der er nogle af disse data, som stikker ud. Konverter de her styresystemer lige godt, gør de ikke det, kan det være, at du skal prøve at gå ind på din side fra en af de styresystemer for at se, om der er et eller andet, som står forkert. Ofte er det en fejl, at browseren viser de her data forkert i det pågældende styresystem. En anden ting, som er interessant er skærmopløsningen. Mange tænker at de har styr på deres side, og de sidder måske også på en stor skærm, så hvis du kan se det, kan dine kunder måske også, men det er et falsum at bygge dine beslutninger på. Det som du skal bruge hertil er, om der er nogle data, som igen stikker ud. Er der en markant lavere konverteringsfrekvens fra nogle opløsninger frem fra andre. Det kan også være afvisningsfrekvensen er større eller mindre. Afvisningsfrekvensen er, hvor mange som forlader dine side med det samme eller efter kun at have set en side. Den 3 og sidste del du bør kende er fordelingen af din desktop i forhold til tablets og mobilen. En god grund til det er, hvis du har 30% eller 40% af dine brugere, som i dette tilfælde her, bør du overveje et nyt design til din side. Du kan også se på konverteringsfrekvensen igen og se, om der er nogle tal, som stikker ud. Dette er nogle lavt hængende frugter, som du kan hente her. Det var det for mig. I næste uge vil Jesper komme med et guldkorn. Jeg håber, du får brugt det her fremadrettet, fordi det er nogle gode ting at kunne.

Tak fordi du kiggede med

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse