Skip to main content

Manus:

Velkommen til Ugens Tip hos River Online marketing. Mit navn er Jesper, jeg er direktør i River Online, og jeg vil give dig et tip om online chat. Når du står i den fysiske forretning, så får du typisk hjælp af personalet. De kan hjælpe dig med størrelse, priser og forskellige andre ting. Det gør du ikke på en webshop, og derfor bliver det hurtigt prisfikseret. Med en online chat, får du kommunikationen og interaktionen med brugeren. Vi kan sætte en online chat til automatisk at spørger efter 15 sekunder, om brugerne har brug for hjælp. På den måde, hvis brugeren svarer på det, så får vi en alarm på dette. Det er rigtig smart og snedigt. Du kan opsætte en online chat inde på Zopim.com, hvor det er gratis at køre en demoudgave, hvor du kører en lite version med enkelte funktioner. Vi kører på en noget større udgave, hvor vi kan fjerne brand navnet Zopim. Jeg vil anbefale dig, bare at køre en uge med lite versionen og derefter holde øje med, om konverteringen stiger. Husk at gå ind i Analytics annoteringer og sæt en annotering om, at du har sat Zopim på, så du derved kan holde øje med, om din konverteringsfrekvens stiger. Når du kommer ind på selve billedet, kan vi se, at der er en bruger her, som har trykket på chatten, og det giver et rødt billede på den enkelte bruger. Hvis vi klikker ind på ham, så kan vi se, hvor den enkelte bruger kommer fra. Vi kan også navngive brugen med f.eks. navnet Mikkel, hvis det er hans navn. Så kan vi se historikken løbende, hvis vi chatter med ham igen. I dette tilfælde er der en, som har spurgt, om vi leverer god søgemaskineoptimering, og det har vi selvfølgelig svaret ja til. Her fik vi en besked i River Online, og her vil Jesper M. besvare beskeden. Vi kan også se, hvor brugeren sidder henne, det vil sige, at hvis personen sidder i Århus, så kan vi se det her. Vi har en masse data omkring brugeren, og den gemmer det hele. Jeg vil anbefale dig at installere det her. For at få selve Zopim chatten ind på dit website, så skal du trykke på widget nede i hjørnet. Herefter kommer der en lille kode frem og den kode, kan du så videresende til din udvikler, og den skal være på alle siderne. Du kan også selv installere den, men den skal stå på hele websitet. Derefter får du en lille chat, som du kan se hernede i hjørnet. Du kan selv vælge, om den skal være i højre eller venstre side. Efter 15 sek. Popper der et lille vindue op, som spørger, om du har brug for hjælp. Hvis der er en bruger, som har brug for hjælp, kommer der en alarm, hvor du så besvarer den. Så Ugens Tip til dig er at få oprettet en gratis demo version på Zopim.com, besvar alle henvendelser i løbet af dagen, og hold øje med om din konverteringsfrekvens stiger. Går du ude og pakker varer og ikke kan sidde foran din computer hele tiden, så kan du downloade en app til Zopim. Så har du den med i lommen hele tiden. Så det er ikke en undskyldning, hvis du ikke sidder ved computeren. Det er bare med at komme i gang. Næste gang vil Emil fortælle om søgemaskineoptimering. Vi ses og fortsat god uge.

Tak fordi du kliggede med

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse