Ugens Tip – offline markedsføring
Velkommen til Ugens Tip. Jeg hedder Michael, og i dag skal vi snakke om offline markedsføring. Offline markedsføring kan være mange ting, det kan f.eks. være annoncer i ugeaviser, aviser, blade og mange andre medier. Det kan også være busreklamer, som du ser her eller en kæmpe banner, som du har på ydersiden af et stillads eller en bygning. Mange vælger offline markedsføring fra, fordi vi ikke kan måle det, men det kan vi rent faktisk godt.
Sådan måler du effekten fra offline marketing
Vi kan måle det ved at sætte en given rabatkode på. Det kunne være spar 20% på vores annonce. Bagefter kan vi måle på vores webshop og se i Analytics, hvor mange salg det har givet. Endnu bedre kan vi lave et specielt URL i vores annonce. I det her tilfælde er det www.riveronline.dk/tv, det er ikke en direkte landingsside, men det som denne URL gør er at redirecte til en anden side, hvor vi har indsat en tracking kode, som kan trackes igennem Analytics. Her kan vi få værdifuld data om, hvordan vores brugere hopper rundt på siden, og om de rent faktisk køber noget. Det var mit tip til dig, jeg håber du vil bruge det, og se offline markedsføring som en del af dine kampagner.