Auto – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 201.000
Fjernsyn vs. Fernseher
Fjernsyn – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.dk pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 2.900
Fernseher – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 74.000
Tøj vs. Kleider
Tøj – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.dk pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 14.800
Kleider – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 135.000
Køleskab vs. Kühlschrank
Køleskab – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.dk pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 9.900
Kühlschrank – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 110.000
Møbler vs. Möbel
Møbler – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.dk pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 22.200
Möbel – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 135.000
Legetøj vs. Spielzeug
Legetøj – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.dk pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 8.100
Spielzeug – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 22.200
Mobil vs. Handy
Mobil – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.dk pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 5.800
Handy – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 90.500
Sko vs. Schuhe
Sko – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.dk pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 27.100
Schuhe – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 165.000
Rejser vs. Reisen
Rejser – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.dk pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 33.100
Reisen – Gennemsnitlige antal søgninger på Google.de pr. mdr. målt over de seneste 12 måneder = 110.000
“Hjørnesofa”
Da flere og flere søger efter søgeordskombinationer på Google, må vi gå ud fra, at en del af de fald, vi ser i søgeforespørgsler, er gået over på andre søgninger, som er mere specifikke. Derfor behøver en graf, som er nedafgående på et enkeltstående søgeord som f.eks. møbler, ikke nødvendigvis at betyde, at forespørgslerne går ned, da alle søgninger på en branche skal sammenholdes.
Vi har derfor stadig vækst i Danmark på det samlede antal søgninger på Google, men i Tyskland er væksten større og hurtigere. Derfor er det en god ide for danske virksomheder at tage skridtet ind i Tyskland og få del i den vækst, som findes på det tyske online marked.
I disse grafer skal man tage højde for, at søgningerne på Google også ændrer sig, både i Tyskland og i Danmark. Vi bliver bedre til at Google, og vores søgninger bliver mere og mere specifikke. Vores Google-forespørgsler har derfor ændret sig, og vi ser derfor, at mange søgninger i dag bliver længere, i stedet for at søge på enkeltstående ord.
“Afbudsrejser til Tyrkiet”