Skip to main content

DOWNLOAD en River Online Kop - Hvis du kan svare rigtigt på en ting, så giver vi dig en River Online Kop - Find konkurrencen i bunden. Enjoy 🙂 Konkurrencen er slut!

Google og Facebook i Dublin fik besøg af hele River Online

Onsdag den 25. oktober til lørdag den 28. oktober besøgte hele River Online fra Danmark og Tyskland, Facebook og Google i Dublin. Vi er ofte blevet inviteret af begge, hvor et par stykker kunne komme til seminar i Dublin. Vi har dog tidligere takket nej, da det var vigtigt for os at komme afsted med hele teamet.

Hos River Online har vi ikke kun et par dygtige folk, og en masse trainess. Vi har ét stort team, sat sammen af specialister med mange års erfaring, så hvem skulle udvælges? Derfor sender vi ikke bare et par stykker afsted, som er normalt. Vi tror på, at hvis en virksomhed skal udvikle sig, er det nødvendigt, at alle i  virksomheden er med i frontlinjen.

Vi har haft en fantastisk inspirerende tur, og derfor vil vi gerne give en stor tak til Louise fra Facebook og til Daniel, Jonas og Ulrich fra Google for nogle fantastiske dage. Og selvfølgelig en stor tak til Nick, Jacob, Emil og Morten fra River Online som valgte at blive hjemme for at passe på kunderne.

Google har ikke før oplevet

At et helt bureau kom på besøg

Den første dag i Dublin efter en lang rejse, var vi på besøg hos Google en hel dag. Normalt afholder de halve besøgsdage, men da vi ankom med hele holdet, havde de sammensat en speciel dag til os. En af de ting som vi synes er fedt er, at vi er det første danske bureau, som sender 26 medarbejdere på en gang. Det var en stor overraskelse for Google, og for dem et tydeligt bevis på, at vi har et meget stærkt samarbejde.

Dagen hos Google startede med rundvisning i deres Europæiske hovedkvarter med 5500 medarbejdere. Det var meget fascinerende både at se hvordan de arbejder, høre om deres fremtidige udvikling, se de forskellige landeteams og opleve hvordan forholdene var. De har det rigtig godt 😉

Hvad lærte vi hos Google

Under vores besøg blev vi fodret med skræddersyet viden fra Googles bedste specialister, som vi kan bruge på både nye og eksisterende kunder. Vi deltog i en workshop med særlig fokus på Displayannoncering, hvor vi kan bruge Big Data fra Google, til at nå ud til de målgrupper som giver de bedste resultater for din forretning.

Der blev snakket og debatteret på højtryk om effekten af Displayannoncering vs. Search, og hvordan man kan få mest ud af Displayannoncering. Det var særligt interessant at høre om de bedste cases som Google har kørt rundt i verden, hvor Displayannoncering har været blandt de stærkeste kanaler. Inspireret af den viden vil vi optimere og effektivisere vores egne kunders annoncering og levere ny indsigt i vores kommende analyser.

Facebook gik i dybden med udvikling

Og det var super fedt og lærerigt!

Hos Facebook var vi også en hel dag, og vi blev allerede ved indgangen modtaget på den bedste måde, hvor Louise stod klar med eget security team og med et håndtryk #like
Vi fik en lidt mindre rundtur hos Facebook, fordi vi havde et meget stramt program. Vi havde 4 sessioner på programmet med nogle af de bedste geeks fra Facebook.

Det helt store for mange af os var, at vi fik et lille indblik i deres udvikling af nye produkter. Da vi selv har meget fokus på udvikling i deres API, var det et utroligt spændende område, for hvad byder fremtidens Facebook på?

Vi kom også i dybden med udvælgelse af målgrupper, og har lært nogle fede nye ting, som virkelig vil gøre en forskel for vores kunder. En blandt flere pointer fra Facebooks egne specialister var et stærkt fokus på ens ”creative”. Det gode content og den fede annonce.

Det stiller nogle nye krav til virksomhederne, da de nye normer og best-practices kræver en meget større kvalitet i brug af grafik, video eller cinemagraphs. Det er ikke ”ny viden” inden for social feltet, men en bekræftelse af vores erfaringer.

Særligt fedt er det at få helt nye værktøjer serveret på et sølvfad! Facebook har givet os særligt indblik i helt nye tiltag, som enten lige er rullet ud (der kom en stor mængde opdateringer i onsdags), samt nye ting som man kan forvente at se inden for de kommende måneder.

Et af vores helt store fokuspunkter for vores største kunder er Dynamic Product Ads (DPA), hvor Facebook fortalte om mange nye tiltag, som vores specialister skal hjem og lege med. Vi fik en solid gang Facetime med Facebook på deres hjemmebane 😉

Vi sluttede først hos Facebook kl 17:15, hvor vi afslutningsvis fik optaget nogle videoer foran hovedkontoret.

Hvis et billede siger mere end 1000 ord
Så må video sige mere end en milliard ord

Vi har fået taget nogle fantastiske billeder fra både Google og Facebook, og lidt ind imellem. Vi har også optaget nogle film, sammen med vores samarbejdspartner Bo fra 2bconnect.dk som altid er med os på tur. Vi kan allerede nu vise nogle film fra Facebook, men dem fra Google må vi lige vente lidt med, da de skal godkendes af Google. Men heldigvis er Facebook ”glad for delinger” 😉

Nu til konkurrencen
DOWNLOAD en gratis River Online kop

Konkurrencen er slut!

Vi har besøgt en bestemt by, hvor Google og Facebooks hovedkontor i Europa ligger, hvilken by er det?
Kan du svare på det, så send en mail til konkurrence@river.dk med svaret, samt med dit navn, titel og adresse. Så sender vi en River Online kop retur, som du får ved at svare rigtigt.
Og når du modtager koppen, får du en anvisning til anden runde i konkurrencen, hvor der er rigtig store præmier på højkant 🙂
Konkurrencen løber frem til den 1/12, hvorefter runde to starter.

Vi håber du vil lege med 🙂

Tak til alle for en fantastisk lærerig tur
Og tusind tak fordi du følger os 🙂

Med venlig hilsen
Hele River Online Teamet

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse