Skip to main content

Lige så mange SEO konsulenter som der findes, næsten lige så mange meninger findes der, om hvordan man sammensætter den rigtige SEO tekst. Du har sikkert fået af vide, at du skal have dine søgeord med mange gange, og at teksten skal være så lang som muligt. Du har sikkert også hørt at du maksimalt må have et par søgeord med på en SEO tekst.

Jeg vil nu prøve at fortælle dig, hvordan vi gør hos River Online. Vi tester os for det første frem til vores meninger, for uden tests, er SEO holdninger intet værd. For det andet afholder vi hver måned et SEO videndelingsmøde hvor vores SEO Specialister deler viden om kunder, tests og cases. Udfra de møder og tests, har vi nogle regler for hvordan vi laver gode SEO tekster. Nogle af de regler, vil jeg gerne dele med dig nu.

Lad os først aflive nogle SEO myter

Rigtig mange SEO folk siger, at SEO tekster ikke skal skrives til søgemaskinerne, altså at man ikke skal tænke over, hvordan man indsætter sine søgeord, men at søgeordene skal falde naturligt. Det er noget værre bullshit. Du kan sagtens skrive en naturlig god tekst, og samtidig tage forbehold for de regler som gør at din tekst kommer til at være godt placeret på bestemte søgeord.

Google er en maskine, uanset hvad SEO folket måtte ønske, så er det “bare” en maskine, som udregner enorm mange kalkulationer ud fra algoritmer. Det er den udregning som giver dig dine placeringer. Så næste gang du hører, at du bare skal skrive en tekst, og så skal Google nok finde den, så er det IKKE SEO du laver.

Vi hører stadig folk sige, at det gælder om at have søgeordet med så mange gange som muligt. Helt ærligt, dem skal du ikke høre på. Det er efterhånden rigtig mange år siden at man “bare” skulle have sine søgeord med så meget som muligt. Heldigvis er der ikke nogen mere, som bruger hvid tekst på hvid baggrund, det er 10 år siden det var populært. Men hvis du alligevel hører det, gider du så ikke give dem en lussing?

Du hører måske også at din SEO tekst skal være så laaaaang, som overhovedet muligt. Nej det skal den ikke, din SEO tekst skal passe til det emne du skriver om. Skriver du om et produkt, hvor der er lav konkurrence, så skal din SEO tekst nødvendigvis ikke være lang, men skriver du om noget med hård konkurrence, skal din tekst højst sansynligt være lang. Når du bestiller en SEO tekst hos os, kan vi faktisk aldrig give dig prisen på den, før vi har fundet ud af hvilke søgeord der skal være med.

Ordtæthed er vigtigt

Når du skal skrive en god SEO tekst, som kommer til at ligge godt i søgeresultatet, så er ordtæthed enorm vigtigt. Det er noget vi har meget fokus på hos River Online. Vi har faktisk vores egenudvikllede værktøj som hele tiden måned for måned, måler ordtætheden på vores kunders sider. Men hvad er ordtæthed? Jo det betyder, at dit søgeord står et bestemt antal gange i teksten i forhold til længden. Mange tror i dag at ordtætheden skal være på 2%, men vores tests viser at vi er helt nede på 0,7% i ordtæthed, for at opnå det optimale resultat. Det skal dog siges at der er utrolig mange parametre som spiller ind, og derfor kan den svinge mellem 0,4% og 1,5%.

3 Eksempler på ordtæthed

Det eneste vi har ændret i perioden med en placeringsstigning, er ordtætheden:

Digital Marketing – Stigningen i løbet af 4 mdr.

Tømrermester – Stigning kom i løbet af 14 dage 

 Tømrerfirma – Stigning kom i løbet af 60 dage

Vil du have hjælp til SEO tekster, så sidder vores SEO Specialister klar, og de laver ikke andet 37 timer om ugen end at lave SEO. Og nogle arbejder nok nærmere 50 timer, fordi de elsker det. Udfyld formularen i bunden, for at høre mere om vores SEO løsninger, samt SEO tekster.

Primære og sekundære søgeord

Den fremgangsmåde vi bruger, er at arbejde med det vi kalder for primære og sekundære søgeord. De primære søgeord, er søgeord med en høj volume. De har ofte en volume på over 1000 søgninger pr. måned. De primære søgeord skal man ikke have mere end 2 af, på en side/url. Men derudover kan man have mange sekundære søgeord, det er ord, som falder naturligt sammen med de primære, og der er ofte mindre end 1000 søgninger pr. måneden på dem. De primære søgeord har man ofte med i sit title tag og tekst, og de sekundære er kun med i teksten. De primære søgeord, er ofte dem man skal overholde ordtætheden på, hvor man på de sekundære, ofte kun bruger ordet en gang i teksten.

Eksempel:

Primær søgeord : tømrer
Sekundære søgeord : god tømrer, tømrer kolding, billig tømrer, tømrer tilbud.

I dette tilfælde skriver vi alle de sekundære søgeord ind i teksten, og bruger ikke det primære for sig selv, da det jo er indholdt i de sekundære.

I det tilfælde vil “tømrer” være det ord, vi ønsker at overholde ordtætheden på, og hvis vi tæller de sekundære sammen, står det primære 4 gange = god tømrertømrer kolding, billig tømrertømrer tilbud,

Da vores ønskede ordtæthed i dette tilfælde skal være 0,75% skal teksten være 534 ord lang, for at overholde ordtætheden på søgeordet tømrer.

Vores robot regner alt ud for os

Når vi laver SEO for vores kunder, så sidder vi ikke med lommeregneren når vi skal bruge SEO tekster. Vi angiver søgeordene i vores system, og så regner vores system (Intelligent SEO System) det selv ud, f.eks.hvor lange dine tekster skal være, ordtæthed og meget mere. Det betyder, at vi altid overholder reglerne og sikrer konsistens og kvalitet i vores arbejde.

Ønsker du hjælp til SEO tekster?

Nedenfor kan du bestille en DEMO tekst. Du betaler et lille beløb for teksten, og bestille du tekster for over 2000 kroner efterfølgende, er demo teksten gratis.

Når du udfylder formularen sender vi dig et uforpligtende tilbud på en DEMO tekst. Du vælger selv, om du selv vil angive søgeord, eller om vi skal finde de rigtige søgeord for dig.

Gratis Tool Box

Få overblik over din hjemmeside, dine tekster og meget andet

Vi har gennem flere år udviklet en lang række værktøjer, som vi selv har gjort og gør brug af i vores daglige arbejde. Nogle af dem har vi gjort tilgængelige for alle i vores gratis tool box.

 

Se værktøjskasse